Lotnisko Tokio Narita – Test
Stolica Japonii kojarząca się z drapaczami chmur, kwiatami wiśni, sztukami walk wschodnich i najnowocześniejszą technologią na świecie, może się również poszczycić międzynarodowym portem lotniczym godnym miana XXI wieku. Agata Janicka opisuje jeden z najbardziej spektakularnych portów lotniczych świata.
Lotnisko Narita obsługuje większość ruchu międzynarodowego z i do Japonii, jest również głównym węzłem komunikacyjnym dla ruchu lotniczego pomiędzy Azją i Ameryką.
W 2007 roku port obsłużył ponad 35 milionów pasażerów. Z lotniska Narita korzysta 70 przewoźników w tym większość dużych linii oraz ponad 25 operatorów cargo.
Miliony podróżnych i zen
To drugie najbardziej ruchliwe lotnisko pasażerskie w Japonii. Pod względem przewozu towarów uchodzi za najczęściej uczęszczane w Japonii oraz ósme najbardziej ruchliwe lotnisko na świecie. Tokio Narita jest głównym hubem dla Japan Airlines oraz All Nippon Airways. Służy też jako hub dla Azji (Delta Air Lines i United Airlines).
Port otwarty w 1978 roku, po prawie 12 latach budowy jest oddalony od centrum Tokio o 65 kilometrów. W ciągu kilku lat po otwarciu Narita przejęła prawie cały ruch międzynarodowy z drugiego tokijskiego lotniska Haneda (obsługując głównie loty krajowe nadal jest uznawane za najbardziej ruchliwe w Japonii). Przez 24 lata działalności port nosił nazwę Nowy Międzynarodowy Port Lotniczy Tokio. Nazwa ta jest używana do dziś, choć w 2004 roku oficjalnie zmieniono ją na Tokio-Narita – od położonej zaledwie 7 kilometrów od portu lotniczego miejscowości o tej nazwie.