Przekonaj się, jak system rezerwacji online wpływa na zwiększenie sprzedaży usług hotelarskich

Wyszukanie numeru w książce, wykonanie telefonu, ustalenie ceny, złożenie rezerwacji lub dalsze poszukiwania korzystniejszej oferty. Jeszcze 15 lat temu taki model rezerwowania pobytu w hotelu był w naszym kraju standardem. Obecnie nawet 70% rezerwacji jest składanych drogą elektroniczną, czyli przez Internet. Mimo to nie wszystkie hotele korzystają z takiego kanału sprzedaży, na czym ewidentnie tracą. Jeśli zastanawiasz się, czy Twojemu hotelowi przydałby się system rezerwacji online, przeczytaj nasz poradnik i pozbądź się wszelkich wątpliwości.

Goście chcą szybkiej i wygodnej rezerwacji 

Ponad 75% polskich gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu. To najszybciej rozwijające się medium na świecie, które już dawno przestało być jedynie źródłem informacji i rozrywki. Obecnie Internet jest najważniejszym kanałem sprzedaży w wielu branżach, w tym w hotelarskiej.

W tym kontekście trudno zrozumieć, dlaczego nadal tak duża grupa hoteli zarządza swoją sprzedażą ręcznie (w Europie jest to połowa obiektów). Owszem, można tłumaczyć, że przy niskim obłożeniu właściciela hotelu nie stać na zakupienie systemu rezerwacji online, jednak to ślepa uliczka. Niskie obłożenie jest właśnie wynikiem tego, że właściciel nie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom, a wręcz żądaniom gości.

Powszechny dostęp do Internetu sprawił, że zaczęliśmy doceniać wygodę i nie chcemy z niej rezygnować. Skoro osoba planująca wakacje czy wyjazd biznesowy może w ciągu kilku minut porównać ceny w hotelach i zarezerwować nocleg w obiekcie, który najbardziej jej odpowiada, nic nie zmusi jej do powrotu do klasycznej metody rezerwacji, którą przypomnieliśmy we wstępie.

Jak twierdzi agencja interaktywna z Poznania (Adwhite.pl) - hotel, który nie ma systemu rezerwacji online, na własne życzenie zawęża krąg potencjalnych klientów o co najmniej 50%! Około połowa gości w Europie przyznaje bowiem, że nie wyobraża sobie innej metody rezerwacji, niż złożenie jej online.

System rezerwacji online to znaczne usprawnienie sprzedaży

Nie ma tutaj żadnej wielkiej filozofii. Im więcej rezerwacji jest w stanie obsłużyć obiekt, tym większe obłożenie pokoi, a to oczywiście bezpośrednio przekłada się na przychody. Wystarczy wyobrazić sobie prostą sytuację. Telefoniczne złożenie rezerwacji przez gościa zajmuje co najmniej 10 minut. Następnych 10-15 minut recepcja traci na wpisanie rezerwacji w kalendarz i rozliczenie usługi po zameldowaniu lub wymeldowaniu gościa.

W przypadku systemu online w tym samym czasie można obsłużyć 10 rezerwacji, ponieważ spływają one bezpośrednio do systemu i bez udziału recepcji. Wystawienie faktury także może odbyć się automatycznie, a coraz większą popularnością cieszą się również systemy oferujące usługę self check-in.

Poza znacznym przyspieszeniem procesu rezerwacji, system online gwarantuje również uporządkowanie dokumentacji hotelowej i rozliczeń. Koniec z zagubionymi rezerwacjami, przeoczonymi zaliczkami i niezrealizowanymi specjalnymi prośbami gości.

Sprzedaż usług dodatkowych

System rezerwacji online można, a nawet trzeba wykorzystać w celu zwiększenia sprzedaży usług dodatkowych, które mają niebagatelne znaczenie w bilansie finansowym hotelu. Gość składając rezerwację przez Internet o wiele chętniej skorzysta np. z opcji śniadania, parkingu czy transferu lotniskowego, ponieważ z góry zna koszt tych usług i nie czuje się niczym zaskoczony. W ten sposób hotel zarabia więcej. 

Inwestycja w system rezerwacji online jest konieczna, jeśli tylko hotel chce zwiększyć swoją konkurencyjność i rentowność. Jest pewne, że w ciągu kilkunastu lat rynek rezerwacji ręcznych przestanie istnieć, a znaczenie będą miały wyłącznie metawyszukiwarki, systemy biur podróży i biur TMC oraz oprogramowanie własne hoteli. Warto się na to przygotować już teraz.

53078258 - business man using internet on  smart phone and laptop